Dag 11 – Min släkt

Min släkt finns i 3 länder, största delen är i finland och sverige. Men även i thailand, där pappas kusin bor.

De som bor i finland kan båda svenska och finska. Jag har varit där två gånger bara. Men det va där pappa växte upp. Men de som bor i sverige bor det flesta i västerås, nån i surahammar, hallstahammar och långt ner i sverige.
Jag har 10 kusiner på pappas sida, och två kusiner på mammas. Jag är yngst av kusinerna på pappas sida. Och jag tror jag är älst på mammas. Jag tycker om min släkt väldigt mycket!

Jag kan inte alla namn eftersom vi är så många. Men tyvär fick jag aldrig träffa min farfar och morfar. Farfar dog typ 20 år innan jag föddes och min morfar dog två år innan.

Vi är en rätt galen släkt på pappas sida!


Jag och min kusin
i somras på hennes student!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0