Dag 4 – Mina gamla och nu varande hus djur

Jag har alltid bara haft kaniner. Fick min första i födelsedagspresent när jag fyllde 7 år! Hon döpte jag till Sara. Hon va en dvärjvädur och ur söt och snäll! Hade henne och då fick jag en till liten kanin unge. Som hete Molly och va hel svart och va en blandning mellan dvärjvädur och vanlig kanin. Sara dog efter 3 år i en sjukdom. Molly blev själv. Men sen fick jag en kanin till som va nästan som sara som jag kallade för oxy. Hon va så mysig och lydig. Men Molly dog samma månad som jag skulle fylla 11 och en vecka efter molly dog oxy, båda försvann.. Men någon månad senare fick jag två exakt lika dana systrar som va 4 eller 5 månader gamla. Ur söta! Kallade dom för Ulla och Doris. Doris fick namnet från fisken i hitta nemo. Men Doris dog 8 månader gammal. De va den äckligaste synen jag sett. Hon hade blivit halft uppäten av någonting... Behöver inte gå in på de. Men lilla Ulla blev själv. Så 9 månader senare fick vi en kanin som också hette Doris. En liten hermelin. Så jävla söt! Och idag har jag dom två. Mina älsklingar! Ulla blir 3 år i mars och Doris är väll runt 5 år.


Sara



Molly och Oxy






Ulla och Doris
(kyrkoklockans gos och kyrkoklockans grå)





Ulla och Doris.
Min nuvarande bäbisar!

Ulla blivit stor!






Kommentarer
Postat av: empoo

ska du nt skriva om klara också :(??????

2011-01-05 @ 08:16:34
URL: http://bbbaraeema.blogg.se/
Postat av: sarah

doris är forrtfarande lika söööt!:)



sarahsandberg.bloggplatsen.se

2011-01-11 @ 18:52:33
URL: http://sarahsandberg.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0